dagarna efter midsommar

Lördagen var allmänt seg. Tre timmar på mcDonalds med Jennifer, Emma och Linnéa passade dock väldigt bra. På kvällen fick jag träffa min fina Malin som kom hem från Frankrike.

I söndags sov jag till ett, låg och solade hela eftermiddagen, tittade tff f96 fotbollsmatch och sen var det mys på kvällen. Träffade Linnéa, Thea, Denise, Louise, Louise, Ellen, Julia, Sally och Issa och åkte ner till kvantum för att köpa godis & sånt nyttigt.
Sen blev det mashmallowgrillning och prat under filtar på Louises altan, himla trevligt!

Måndag = stekdag!
Låg först i trädgården och läste & vid två åkte jag ner till kåsa med Jennifer och Linnéa. Det blev inget dopp den dagen men massa solande och några timmars fotbad.
På kvällen blev det först grillat hemma hos pappa och sen stack jag till mamma. Jag, mamma och Janne började måla på huset, det som blir ett av mina sommarjobb. Det var faktiskt riktigt kul!
Sen blev det en cykelrunda med mamma. Vi hade inte tänkt cykla så långt, men det var så himla fint väder (fastän klockan närmade sig tio var det säkert 20 grader ute) så vi körde vidare och till sist hade vi kört drygt 2,5 mil.
Skönt att köra slut på sig lite!

Igår = också stekdag
Även igår började jag dagen med att sola i trädgården för att sen åka ner till stranden på eftermiddagen. Jag & Jennifer valde ankaret & låg där och solade ett tag. Sen kom Linnéa från jobbet och joinade oss & jag tog årets andra dopp & skämde ut mig lite för en gubbe, haha!

På kvällen skulle jag, Jennifer, Julia, Denise, Louise och Thea plocka jordgubbar i vare. Vi hittade dock inte så bra men efter att ha cyklat ett bra tag på massa små landsvägar så hittade vi dit. Goda gubbar plockade vi och sen köpte vi glass på coop. Sen cyklade vi ner till kåsa där vi åt, några badade och allt var väldigt somrigt. Linnéa kom efter ett tag & sen cyklade vi hem till Thea där det blev serripoker & jag vann såklart (på tvärtomspråk, heheheheh).

Idag blir det en dag i skuggan skulle jag tro, puss!

(och förlåt för bildlösa inlägg, så himla tråkigt jag vet. Kameran kommer från lagningen om 2-3 veckor, så vi får helt enkelt hålla ut!)

Kommentarer
julia säger:

Inte så att jag var med också..haha

2011-06-29 | 17:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback