el fin de semana

I fredags åkte jag till farmor & farfar, & Hanna kom också efter en stund. Vi åt lunch, spelade spel och bara tog det lugnt medan regnet öste ner utanför. På kvällen anslöt de andra i den lilla Johansson-släkten & vi åt middag och tårta, farfar fyllde nämligen år!




I lördags var det Surfers Day i apelviken, vilket beyder surfbrädor, turister och snygga killar i mängder. Självklart var jag, Jennifer, Camilla & Malin där! Precis som förra året var det perfekt väder med ca 25 grader, sol och lagom mycket vind.

När de flesta drog sig hemåt gjorde jag och Malin motsatsen. Vi cyklade till Campino för att beställa pizza & efter några små failar & en del skratt fick vi mat med oss (vi är inte så vana vid att köpa mat där, som tur är hehe.).
Vi åt sedan vår gourmetmiddag på en klippa vid ankaret och precis när vi var klara överraskades vi med regn. Vår planerade kväll utomhus blev snabbt ändrad till film hos Linnéa, mysmys.



Igår var det söndag & jag tog tag i mitt "sommarjobb" ännu en gång. I tre timmar stod jag i värmen och målade, men fint blev det i alla fall!
På eftermiddagen bjöd Camilla på fika. Rocky-road brownies och flädersaft var ungefär så gott som det låter - gånger tio! Min lilla Milly är en superduktig bagare!

Senare tog vi en tur runt vid havet, vi började vid apelviken och tog oss bortåt stan. Hela kvällen avslutades i Linnéas uterum med prat & massa tända ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback