angående warbergsspelen

update: shit vad långt det blev, läs om ni orkar! haha

Lovade ju igår att berätta hur det gick i cupen. Antar att ingen vill ha värsta redovisningen på varje match så här kommer lite kortfattat!

Fredags:  seg förlust mot lillån med 3-2 tror jag, ingen bra match iaf... Mina fina tjejer var och kollade så sen stannade jag i brearedshallen med dem och kollade p96.

Lördags: Riktigt go vinst mot sävsjö med 7-0. Vi som alltid brukar spela superkasst på morgonmatcher klarade oss fint fastän den började 8.40.
Oavgjord mot Pixbo. Vi ledde med 3-2 men så självklart dunkar de in ett mål när det är 12 sekunder kvar. Vi kom inte med i a-slutspel på grund av det så gissa om vi var arga?
På kvällen blev det pizza, zumba, kortspel, mys och övernattning med laget i folkets hus, sjukt kul!

Igår: B-kvartsfinal mot lerum blev en precis vinst. Vi ledde med 2-1, de gjorde 2-2 när det var 25 sekunder kvar, och sen lyckades hannah göra ett mål på 6 sekunder så vinsten var vår med 3-2. Underbar känsla!
B-semi mot Tygriket (det laget har slått ut oss ur warbergsspelen 2 år i rad!). Grym match med fint spel så vi vann med 2-0. Jag spelade första matchen som back på 2 år men ändå höll vi nollan. En blå tumme och en del blåmärken var det fan värt!
Finalen var också mot sävsjö, de vi vann med 7-0 i gruppspelet mot. Vi var ganska trötta allihopa och kom inte igång förrän andra perioden. Alla typ joggade runt och hade nåt jäkla chillspel men till sist vann vi med 5-2 och fick en fin pokal!

Samtidigt som vi firade vår vinst fick vi reda på att vår andra halva av laget som gått vidare till a-final också vunnit så GISSA OM VI BLEV GLADA? WIIIE

Älskar er tjejer! (& då menar jag hela warberg ibf!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback