redigera bilder?

Hur redigerar jag mina bilder? För jo, ca 99% av alla bilder som jag lägger upp på bloggen är redigerade. Inte så att jag gör mig smalare eller ändrar personer på något sätt utan färg, konstrast och annat som gör bilderna mycket snyggare.

före:

En riktigt tråkig bild som man snabbt bläddrar förbi.

Redigerad:

Mycket mer färg, konstrast (skuggor) och liv i bilden!

Såhär gjorde jag:

1. redigerade i photoscape (nedladdningslänk)

Öppnade "massredigering" och satte in dessa inställningarna.

2. Finslipning i picasa (nedladdningskod)

gjorde dessa små justeringarna & så var det klart!

Så enkelt var det & det tar ungefär 2 minuter att få bilderna så mycket finare!

Kommentarer
erica säger:

hej! jag har redigerat en bild på photoscape, men sendå. hur sparar man bilden? hittar ingen "spara" knapp eller nånting. bara spara konfiguering..snälla hjälp mig! :D

2011-11-08 | 19:55:16
Bloggadress: http://eriicanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback