Påskpynt!

När jag var yngre var min familj värsta påsknördarna. Vi hade kycklingar & fjädrar överallt i flera veckor. Flera gånger varje dag gick jag & hanna och kollade om en porslinshöna hade värpt.

På påskaftonsmorgonen gick vi upp tidigt & satte oss i vindsrummet (där vi nästan aldrig var annars) och målade påskteckningar. Sen klädde vi ut oss till påskkärringar & knackade dörr med varsin lite korg som snabbt blev fylld med godis & småpengar.

Jag älskade påsken.

Men detta var väldigt länge sen & de senaste åren har jag inte brytt mig om påsken alls men i år kände jag för en fin påsk. Jag har pyntat mitt rum lite grann & vill måla ägg i fina färger. Den långa vintern har väl gjort så att jag längtat till våren.




förr delade jag och hanna rum. Det finns två av dessa, en tjej & en kille av varje. Gissa vem som tog båda tjejerna när vi fick varsitt rum? Det är så det är att vara lillasyster.

Kommentarer
HANNA säger:

HAHAHAHAHA, hoppas du tar väl hand om herr kanin!

2010-03-27 | 17:43:38
Bloggadress: http://johanssonhannaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback