fixar- och jordgubbsplockardag

Hela förmiddagen & halva eftermiddagen spenderades i mitt rum med pensel i handen. Jag har målat lister, element & lite annat. Försöker verkligen hjälpa till så mycket som möjligt för jag vill att det ska bli klart snart & jag vill inte att pappa ska behöva göra allt själv. Men snart ska det nog bli färdigt, bara måla fönster, spackla väggar, tapetsera, lägga golv & sätta dit golvlister kvar. Bara det.
Sen har jag & pappa köpt min underbara soffa & den är så perfekt! Ni får se den på bild när rummet är klart!

Efter att jag hade svettats 2 snabba varv i slingan (hemskt vad all långsam musik gömmer sig när man ska springa, bra dock ;)) & tävlat med hanna om duschen mötte jag upp Linnéa & Jennifer. Vi cyklade ut till Vare & plockade massa underbart goda jordgubbar. De har självplockning där nu, vilket betyder att man får äta hur mycket man vill & betalar bara för det man tar hem & det är riktigt billigt! Jag åt massa & plockade 4 liter åt pappa som kostade 50 kr.

Fick tagit en del härliga lant-bilder. Det gäller ju att passa på, jag är inte där så ofta.




Nu ska jag snart ner mot stranden med Jenni & Linnet. "Ta bara med pengar, jordgubbar & sked så stannar vi på willys & köper glass på vägen" sounds great to me. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback