Grenå

Nu är jag hemma efter några underbara dagar i grannlandet i sydväst. Jag & Malin har haft jättekul hela tiden även om vädret inte varit det bästa hela tiden.

Fredag: Malin och hennes familj hämtade mig & vi åkte till färjan. Det blåste storm & båten gungade ganska mycket men till sist kom vi fram. Vi åkte till stället där vi skulle bo (en internatskola för elitfotbollsspelare).  Vi var där en stund & spelade spel och sånt. På kvällen åt vi mat på en mysig restaurang inne i Grenå.

Lördag: Jag & Malin åkte in till stan och gick i affärer efter frukosten. När vi kollat klart i alla affärer (Grenå är en ganska liten stad) blev vi lite flummiga. Vi la oss i en "skylt-hängmatta" som stod utanför en affär och sjöng Sveriges nationalsång för full hals. Alla glodde & skrattade åt oss & man kunde nästan höra dem tänka "dessa svenskar" haha. Har knappt haft så roligt i hela mitt liv ;). Sen kollade vi på fotbollsmatcher. Både Malins lillebrors finalmatch och gif:s 96-killars semi.
Kvällen tillbringades där vi bodde med spel, kortleks-spående och mys.

Söndag:
Vi packade ihop allt i rummet & åkte sen till en väldigt mysig liten stad som heter Ebeltoft. Där gick vi runt och kikade på mysiga hus, åt glass och tittade i en mysig affär innan vi åkte mot färjan.


vi fick väldigt fina hattar på färjan ...



vårat rum innan vi hade möblerat om.






vi åkte förbi stranden lite snabbt på fredagen.














Kommentarer
malin säger:

fan va kul allt va! :D <3

2010-08-01 | 22:46:00
Bloggadress: http://malinblennskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback