new habits, new motivation, new me

 
Ibland händer det saker i livet som får en att vilja spy på allt gammalt. Allt blir inte alltid som man tänkt sig och ännu mer sällan som man vill, men den enda som faktiskt kan ändra på någonting är du själv. Antingen kan du lägga dig i kudden och gråta, äta en massa ben&jerrys med din bästa vän samtidigt som du skrattar åt hur patetiskt livet kan vara eller så tar du helt enkelt tag i någonting (t.ex träna...) och sätter tankarna i andra banor. Eller gör du alltihop. På en helg... hehe.
 
Idag vaknade jag av att solen letade sig in bredvid mina rullgardiner redan vid åtta, men det gjorde mig ingenting. Jag åt god frukost och vid halv elva knöt jag på springskorna och med hög musik & runkeeper var det riktigt roligt att springa. Älskar att utmana mig själv så den inspelade rösten på runkeeper gjorde att jag sprang på i 7,5 kilometer på 45 minuter. Riktigt stolt över mig själv då jag aldrig varit någon "springmänniska".
Efter det testade jag på dailyworkout-apparna, körde rumpa & mage i 20 minuter & jäklar vad det kändes. Rekomenderar dessa appar starkt! 
Lite proteinshake av vaniljproteinpulver, vatten och frusna hallon, en lång dusch och sedan riktigt god lunch gjord av mig och Hanna satt väldigt fint. Vi gjorde amerikanska pannkakor med massa fullkorn, fruktsallad, bacon och lite sånt. Enkelt & himla gott.
 
Nu ska jag om en stund äta kvällsmat & sedan bege mig till PS-musikalen med Isabelle, mamma och Maria. har hört mycket gott om den så det ska bli kul att få se den!
 
Pusshej

Kommentarer
hanna bundgaard säger:

åå vad du är duktig elinpelin! du tränar inför skridskorna på tisdag ser jag ;)

Svar: plötsligt händer det! ;) oh ja, är lite nervös att jag inte kommer hänga med i ditt och ebbas tempo :O
Elin Johansson

2013-02-03 | 21:54:10
Bloggadress: http://hannalouize.blogg.se
Cecilia säger:

Låter som en riktig bra dag :)

2013-02-04 | 20:36:05
Bloggadress: http://ceciliapetterssons.blogg.se
siri säger:

såååååå gott!! x

Svar: jaa det var det verkligen! :)
Elin Johansson

2013-02-08 | 00:22:27
Bloggadress: http://www.elizabethh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback