Food is forever

Hihi fin rubrik jag fick till där eller vad säger ni?
 
Jag älskar verkligen att laga god & nyttig mat! Ärligt talat så finns det inget bättre än att verkligen kunna njuta helt & hållet av något man vet är nyttigt & som man dessutom gjort alldeles själv. Nu för tiden är det faktiskt sällan jag följer recept. Hittar inspiration på bloggar, weheartit & instagram och testar sen själv med det vi har hemma och sånt jag tror passar. All mat går faktiskt lätt att göra nyttigare än den är i ursprungsreceptet genom att byta ut några få ingredienser & då finns det ju ingen anledning att inte göra det så länge det smakar lika bra! Och nu menar jag verkligen inte att jag undviker kalorier eller något utan vill bara göra maten så mättande & näringsrik som möjligt, kroppen behöver ju inte många av de saker vi får i oss varje dag.
 
Haha oj det blev en längre text än planerat, men i alla fall. Idag slutade jag 11.20 så jag utnyttjade tiden med att först göra amerikanska pannkakor på fil, ägg, havregryn, bakpulver & rågmjöl som jag överraskade Janne med när han kom hem för att äta lunch. Väldigt uppskattat kan jag berätta! Sedan åt jag lite frukt & pluggade kemi tills mamma och syskonen kom hem & jag bjöd dem på mellanmål. Lägger upp recept på det jag bjöd dem på strax, skitgott blev det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback