hard work & payoff

Fina lampor ute i snön & äntligen lite ordning i min garderob. Har dessutom installerat in ett par feta högtalare, underbart!
 
Igår var skolveckan äntligen över och nu återstår det bara två sådanna innan jul. Helt sjukt hur snabbt tiden går ändå! Precis som planerat började jag helgen med att städa rummet och badrummet [hardwork 1] och med hög musik så var det trots allt ganska kul. Sedan kom Malin och Isabelle hit och fikade med lussekatter, skumtomtar och sånt. [payoff 1].
Sedan bar det av till Swc där vi spelade en tuff match mot Falkenberg, även om det inte blev vinst så vände vi ett underläge på 2-4 till 4-4 de tre sista minuterna, så vi var stolta över oss själva i alla fall. [hardwork 2]. Efter matchen köpte jag och Isabelle en massa choklad som vi sen låg och åt i hennes säng samtidigt som vi kollade på en halv film och halvsov haha... [payoff 2].
Idag har jag pluggat matte och jobbat som en galning för att göra alla mcdonaldsgäster nöjda. Jag som jobbat mycket kvällar det senaste är inte riktigt van vid lördagsruscherna längre... [hardwork 3] Men efter det kunde jag pusta ut med ett bad & nu supergod thaimat. Om en stund kommer Robin hit så jag ska tillbringa min lördagskväll med honom. [payoff 3]
 
Hur sorgligt det än låter så uppskattar man nog att ta det lugnt & inte anstränga sig så mycket mer om man verkligen sliter ibland. Pusshej /poeten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback