segling värt en tumme upp

googlebilder av dagens underhållning, hihi

Dagen har verkligen varit jätterolig! Vi började med att spela lite fotboll på stranden (& tjejerna ägde ut killarna som vanligt.. vi säger det iaf!).
Sen gick vi runt på stranden & i hamnen, grillade korv och chillade järnet.

Efter lunch var det min, Jennifers, Emmas och Markus tur att segla. Det var en 5 meter lång båt med två segel (vet inte hur många andra segelbåtar brukar ha, hehe).  Vi fick dra i lite rep & sånt för att svänga men det var en instruktör som höll i rodret.
När man seglar så brukar man luta sig ut på kanten så jag & Jennifer ville testa det. Först vågade vi knappt alls men till sist låg vi ner så att vi doppade hela huvudet och blev blöta överallt, det var ganska stora vågor. Det var verkligen skitkul!
När vi kom upp på land var det flera som frågade om jag hade ramlat i helt, heheheh.

På vägen hem stannade jag, Emma, Linnéa och Camilla på mcDonald's där vi åt varsin mcflurry med ballerina kladdkaka, otroligt god! Vi satt där och pratade med några killar från klassen en stund innan vi körde hemåt & jag åkte med till Linnéa där jag var resten av eftermiddagen.

Imorgon är det först sovmorgon till halv tio & sen sista dagen i åttan, HERE WE GO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback