Teater med skolan

Lite mjukstart efter lovet idag. Började 9.50 vid monark (lite utanför stan). Där samlades vi & började titta på en teater som höll på i ungefär en timme. Handlingen var lite knäpp.

Det började med att en likkista stod mitt scenen & att en kvinna stod bakom ett skynke och typ strippdansade (fast med kläderna på!). Vi blev lite chockade... haha. 
Sen handlade det om en man som spelades av en kvinna som på något sätt blev en kanin. Jättekonstigt och aningen rörigt...

Efter lunch skulle vi prata om teatern. En tant försökte få klassen att prata om den "bra & fina handlingen" men man hörde istället: "Men han eller hon eller den kaninmannen..." "Men pappan sa ju att han hade älskat kaninmannen, älskade han kaninen eller var han gay?". Hahah, galet, galet. Sen skulle vi måla bilder. Jag målade en kista, en blå kanin & en blomma & tantens komentar var: Jättefin, jag skulle nog säga att den är abstrakt. Man ser liksom inte helt vad den föreställer!     tack du.

Som sagt; teatern var helt sjuk.


Nu sticker jag iväg på innebandy träning seeya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback