glosboken.se - min räddare

Hur gör man om man ska plugga engelska men boken med glosorna är i skolväskan & väskan är borta?

(nej, det är ingen som frågat. Bara jag får sånna här problem.)

Svar: Gå in på  (högerklicka på bilden & öppna i nytt fönster/flik) & skaffa ett konto om du inte redan har det. Sen söker du antingen efter någon i klassen som har det & lagt in en övning eller så söker du efter på en övning t. ex. "High Beams", "Facts about India" eller "stadsord". Då hittar man förhoppningsvis övningar med ens glosor!
Om man inte tappat bort boken så kan man ju såklart lägga in egna övningar. Sen kan man bli vän med andra & göra deras övningar & spela spel med glosorna mm. Superbra sätt att plugga på!

Det är vad jag gjort nästan hela eftermiddagen & nu kan jag alla glosorna. Det ända som är kvar ett plugga på till engelskaprovet är fakta om indien & det kan jag nog göra imorgon. Hoppas att pappa kan hitta min väska, annars får jag väl låna en annan bok i skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback