naturligt sommarsminkad

Ibland finns det inget jobbigare än att ha smink på sig på sommaren, men ändå känner man sig kanske inte bekväm i att gå helt osminkad. Jag har ett litet tips om hur jag sminkar mig när jag vill känna mig fräsch men ändå inte översminkad!


• Färga ögonfransarna med depends fransfärgning. Då får du svarta fransar utan att behöva använda mascara & det sitter kvar länge!
• Istället för foundation använder du en tonad dagkräm (jag är väldigt nöjd med denna från ldB.). Den jämnar ut huden och täcker finnar utan att riktigt synas.
• Ta till sist på lite solpuder med solskyddsfaktor (mitt har spf 10) så behöver du inte smörja ansiktet med solkräm & inte heller bränna dig.

Går jättesnabbt att fixa & man ser naturlig ut!



Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback