Nails

Förra sommaren & typ alltid innan denna vintern har jag skött mina naglar jättebra & de har varit långa. Men denna vintern har de varit korta (efter alla spännande innebandymatcher) & fula. Det är verkligen svårt att hålla naglarna från munnen under en match! haha.

Men nu har jag tänkt ta tag i det så att naglarna kan vara fina till sommaren.

Såhär gör jag för att kurera mina tråkiga naglar:

• Filar dem så att de blir jämna. Både på ovansidan (med 3-stegs fil) & på kanterna.
• Masserar nagelbanden i olivolja.
• Målar naglarna med först baslack & sedan någon fin färg.
• Smörjer in händerna så ofta jag kan (flera gånger per dag!)


Just nu är mina naglar visserligen korta men iaf friska.

Lycka till med era naglar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback